Sunday, November 14, 2010

Apa Itu CINTA Pandangan Pertama..??

Cinta pandang pertama selalunya tak bertahan lama dan keindahnya hanya seketika...adakalanya ia mengundang air mata kegembiraan, jika ianya berakhir dgn kebahagiaan dan seringkali jua air mata mengiring perpisahan...

Cinta pandang pertama, tidak mungkin sama dengan cinta kedua kerana semuanya telah diserahkan dan diabdikan pada cinta pertama. Jika rasa cinta dan kehangatan cinta pertama sama dengan cinta kedua, bererti tiada pengabdian dan penghayatan cinta sepenuhnya untuk cinta pertama. Mungkin disitulah punca durjana dan kehancurannya.


Cinta pandang pertama, banyak memberi pengajaran pada kita tentang kejujuran, tentang persahabatan, tentang kasih sayang, tentang perngorbanan dan seribu satu macam rasa.

Cinta pandang pertama, selalunya banyak membicarakan soal rindu, soal kasih, soal sayang, soal perasaan. Itulah pengalaman yang indah yang akan menjadi landasan untuk cinta kedua. Ia juga akan menjadikan cinta kedua lebih bermakna jika iktibar di ambil dari cinta pertama.

Dimana silapnya dalam menjalin persahabatan? Kurangkah dalam memberi kepercayaan? Apakah tiada jujur dalam perhubungan? Atau mungkinkah kurang perhatian dalam soal kasih sayang? Atau kurang membicarakan soal rindu dan perasaan? Mungkin suatu hari nanti kita akan lebih mengerti, akan lebih berhati-hati dan akan lebih bersedia dalam menghadapi keperitan dan kehangatan cinta

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...