Pages

Friday, November 19, 2010

Tips Menjaga Hubungan Cinta

Saat kita berpacaran mungkin dalam perjalanan cintanya pasti akan menemukan halang rintang yang dapat membuat hubungan itu menjadi renggang bahkan menjadi putus. Menurutku itu dapat disebabkan oleh mereka sendiri yang kurang mampu menjaga hubungannya. Ada beberapa cara menjaga hubungan kita dengan sang kekasih, iaitu :

1. Kita harus saling mengerti terhadap pasangan kita


2. Dalam masalah apa pun kita harus terbuka terhadap pasangan kita agar pasangan kita dapat mengetahui keadaan kita dan siapa tahu dia dapat membantu menyelesaikan masalah itu.

3. Cintailah kekurangan pasangan anda seperti anda mencintai kelebihan pasangan anda, sehingga akan terjadi keseimbangan diantara rasa suka dan benci itu.

4. Jangan terlalu cemburu kerena itu malah akan membuat pasangan anda menjadi Il Fil pada anda.

5. Selalu think positif terhadap pasangan anda dan jika anda mendengar isu buruk tentangnya maka think positiflah dulu dan cuba cari buktinya kemudian.

6. Jika terdapat perselisihan, selesaikanlah dengan kepala dingin dan jangan terlalu emosi. Khusus bagi pasangan lelaki cubalah mengalah dan janganlah terlalu emosi dalam menyelesaikan masalah itu.

Itulah tips menjaga hubungan dengan pasangan kita yang dapat saya berikan. Dan jika anda cuba terapkan itu semoga anda dapat mengatasi halang- rintang pada hubungan anda.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...